Contact en informatie

Op deze pagina vindt u meer informatie over bewonersorganisatie Stichting Platform De Wijert

Ontstaansgeschiedenis

In de loop van 2014 is een aantal wijkbewoners begonnen met een eerste opzet van Platform De Wijert. Februari 2015 heeft Platform De Wijert zich gepresenteerd aan de wijk met een zeer succesvolle bewonersavond. Tijdens deze avond werden de doelstellingen en de website van ons platform gepresenteerd aan de wijk.

We hebben eerst zonder rechtsvorm gefunctioneerd, dit om draagvlak te creëren en een goede basis van het platform te ontwikkelen. Hierbij werden we gefaciliteerd door gebiedsteam zuid van de gemeente Groningen. Dit hebben we gedaan door een onafhankelijke wijkkrant te maken en we hebben ons gericht op de website, sociale media en ons in de wijk geprofileerd als platform voor de wijk. In juli 2016 zijn we een erkende bewonersorganisatie geworden.

 

Onze doelstellingen

  • Communiceren met en informeren van wijkbewoners in ons subsidiegebied: De Wijert (noord en zuid) en Helpermaar. In villabuurt-west blijven we ook bezorgen (we weten pas sinds een jaar dat dit gebied niet bij onze subsidie hoort) gezien de ontwikkeling van een wijkraad-zuid en toekomstige communicatie.
  • Wijkbewoners motiveren met ideeën te komen voor hun wijk en de weg te wijzen (bv wijkraad, bewoner/groep bewoners die al actief is/zijn, opbouwwerkers, gemeente)
  • Wijkbewoners motiveren om bij wijkproblematiek samen in actie te en hierin de weg te wijzen (bv wijkraad, bewoner/groep bewoners die al actief is/zijn, opbouwwerkers, gemeente)
  • Communicatie mogelijk maken tussen wijkbewoners, ondernemers, organisaties en gemeente.
  • Indien onze financiën het toestaan ondersteunen we bewonersinitiatieven financieel.

 

Bestuur

Het bestuur bestaat uit 4 personen die allen een actieve rol in de wijkcommunicatie hebben door hun deelname aan het Communicatieteam De Wijert. Het bestuur heeft als taak op te letten dat de gelden correct worden besteedt en deze te verantwoorden naar de gemeente. Ze zijn ook het Platform-aanspreekpunt voor andere organisaties en gemeente. Het werk wordt gedaan binnen het Communicatieteam De Wijert.

  • Melanie Steen – voorzitter
  • Nathalie van der Vechte – penningmeester
  • Ronald Bakker – algemeen bestuurslid
  • Ruben Valk – algemeen bestuurslid

 

Communicatieteam De Wijert

Wijkkrant De Wijert

  • Aanlever- en opmaakteam
  • Nakijkteam
  • Bezorgteam

 Digitale kanalen

  • Website: wijert.nl
  • Facebookpagina De Wijert: de belangrijkste nieuwsberichten plaatsen we hier zelf op/ of delen we door vanuit de Facebookgroep
  • Facebookgroep De Wijert: (>3200 bewoners) plaatsing van de berichten zoveel mogelijk zelf door bewoners, ondernemers en organisaties via eigen privé-accounts en Facebookpagina’s bedrijven/organisaties.

De controle van onze financiele administratie wordt uitgevoerd door Lidewijde Bartels.

 


Belangrijke documenten

Informatie over tarieven, deadlines, inzetbezorgteam etc.

Statuten

Jaarverslagen 

 

Contact informatie Platform De Wijert:

Stichting Platform De Wijert,

P.C.Hooftlaan 1, 9721 JM Groningen.

info@wijert.nl, KVK: 65880935

Kijk voor meer contactinformatie op: www.wijert.nl/#contact