Op deze pagina vindt u meer informatie over bewonersorganisatie Stichting Platform De Wijert
Ontstaansgeschiedenis
In de loop van 2014 is een aantal wijkbewoners begonnen met een eerste opzet van Platform De Wijert. Februari 2015 heeft Platform De Wijert zich gepresenteerd aan de wijk met een zeer succesvolle bewonersavond. Tijdens deze avond werden de doelstellingen en de website van ons platform gepresenteerd aan de wijk.
We hebben eerst zonder rechtsvorm gefunctioneerd, dit om draagvlak te creëren en een goede basis van het platform te ontwikkelen. Hierbij werden we gefaciliteerd door gebiedsteam zuid van de gemeente Groningen. Dit hebben we gedaan door een onafhankelijke wijkkrant te maken en we hebben ons gericht op de website, sociale media en ons in de wijk geprofileerd als platform voor de wijk. In juli 2016 zijn we een erkende bewonersorganisatie geworden.
Onze doelstellingen
Bestuur
Het bestuur bestaat uit 4 personen die allen een actieve rol in de wijkcommunicatie hebben door hun deelname aan het Communicatieteam De Wijert. Het bestuur heeft als taak op te letten dat de gelden correct worden besteedt en deze te verantwoorden naar de gemeente. Ze zijn ook het Platform-aanspreekpunt voor andere organisaties en gemeente. Het werk wordt gedaan binnen het Communicatieteam De Wijert.
Communicatieteam De Wijert
Wijkkrant De Wijert
Digitale kanalen
De controle van onze financiele administratie wordt uitgevoerd door Lidewijde Bartels.
Belangrijke documenten
Informatie over tarieven, deadlines, inzetbezorgteam etc.
Statuten
Jaarverslagen
Contact informatie Platform De Wijert:
Stichting Platform De Wijert,
P.C.Hooftlaan 1, 9721 JM Groningen.
info@wijert.nl, KVK: 65880935
Kijk voor meer contactinformatie op: www.wijert.nl/#contact